Een 3e plek; we hebben voor mindere prestaties leuk bezoek laten komen..
28mei2026
Een 3e plek; we hebben voor mindere prestaties leuk bezoek laten komen..
De zon scheen alsof ze wist dat dit de laatste was. De allerlaatste van het seizoen, maar ook de last dance van de kleine Maus. En alsof dat nog niet genoeg emotie was, hing ook het definitieve nieuws in de lucht dat de fusie met het Vijfde niet doorging. Het Zeuvende begon scherp. Heerle probeerde wel, maar kwam er eigenlijk niet aan te pas. De bal ging soepel rond, de combinaties liepen en het duurde niet lang voordat Mark zijn moment pakte en in zijn voorlopig laatste wedstrijd van Ut Zeuvende zijn goal meepakte.
Op de juiste plek, op het juiste moment en met de koelbloedigheid van iemand die al wist dat hij ging scoren. Als de scout van een ander B-selectie elftal vanuit de bossen heeft toegekeken, dan kan een kleine lichamelijke reactie niet uitgebleven zijn. Daarna was het de beurt aan Ronald. Ronald besloot dat de laatste wedstrijd van het seizoen een mooi moment was om even te laten zien dat hij nog steeds een linker heeft waar je een schilderij van kunt maken, 2-0. Een prachtige goal, eentje die je hoort te bewaren in een mapje “hoogtepunten”. De andere goals werden weer door Jelle voor zijn rekening genomen, de man die bijna mee kan met het eerste. Na de 5-0 kwam Heerle nog wel terug tot 5-2 met hier en daar wat lichtelijke frustraties aan de Heerle kant. De kleine Maus nam een soort van afscheid met zijn voorlopig laatste wedstrijd. Als hij daadwerkelijk stopt, verliest Ut Zeuvende er eentje van de oude stempel. Zo’n speler die je niet vervangt, we gaan het zien na de zomerstop, wanneer we weer beginnen met enkel Ut Zeuvende. De fusie met het vijfde lijkt definitief afgeketst. Het had mooi kunnen zijn en groot kunnen worden, maar dat werd het niet. Volgend jaar dus 2 teams met 2 paden en 2 verhalen. Hoe dat uitpakt zullen we zien. Ut Zeuvende sloot het seizoen af met een heerlijk buffet van Nick en met een verdiende 3e plek. En door...